Fred Monosson (1893. – 1972.) američki poslovni čovjek i filmski amater snimio je rijetke snimke u boji koncentracijskih logora Auschwitz i Dachau nedugo nakon što su oslobođeni na kraju Drugog svjetskog rata 1945. godine.
Monosson je putovao Europom sa 16 mm filmskom kamerom u boji, što je u to vrijeme bila rijetkost. Snimio je živopisne slike logorskih zgrada, baraka i uvjeta u kojima su zatvorenici držani. Većina filmova iz tog razdoblja bila je crno-bijela, pa njegovi snimci u boji pružaju jedinstvenu perspektivu stanja u logorima nakon oslobođenja. Njegovi filmovi pomažu nam razumjeti surove uvjete u Auschwitzu i Dachauu odmah nakon oslobođenja i često se koriste u dokumentarnim filmovima i obrazovnim materijalima za podučavanje o Holokaustu.
Pitanja za analizu
- Tko je bio Fred Monosson i po čemu je bio poseban?
- Zašto su Monossonove snimke koncentracijskih logora bile jedinstvene u to vrijeme?
- Kako Monossonovi filmovi u boji pomažu u razumijevanju uvjeta u logorima nakon njihovog oslobođenja?
- Što znači da su Monossonovi filmovi “rijetke snimke u boji”? Koje su prednosti boje u odnosu na crno-bijele snimke?
- Kako bi izgledala povijest Holokausta da nije bilo ovakvih snimaka i materijala?
Profesor povijesti i sociologije, doktorand interdisciplinarnih obrazovnih znanosti. Autor i urednik udžbenika i drugih obrazovnih materijala. Zainteresiran za teme digitalne humanistike i povijesti, javnu povijest, suvremenu povijest, Holokaust, didaktiku povijesti i futurologiju.